Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)
Arbeidsongeschiktheid kan op je leven en carrière een behoorlijke impact hebben. Je wilt dan niet bezig zijn met de gevolgen van het hebben van een lager of zelfs geen inkomen.
Als zelfstandige kun je geen gebruik maken van een sociale verzekering bij arbeidsongeschiktheid. De oplossing is dan een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) af te sluiten die je inkomen veilig stelt bij arbeidsongeschiktheid. Dit geeft zekerheid, rust en ruimte voor herstel.
Tarief
Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen vallen onder de zogenaamde complexe producten. Hierop zijn wettelijke (advies) regels en een provisieverbod van toepassing. Daarom brengen we voor het adviestraject kosten in rekening. Deze zijn als volgt:
- Eenmalige advieskosten € 975
- Jaarlijkse kosten onderhoud € 250
Adviestraject
1. Opdrachtbevestiging
Voorafgaand aan het adviestraject sturen wij je een opdrachtbevestiging. Na ontvangst van de ondertekende opdrachtbevestiging zetten we het adviestraject in gang.
2. Inventarisatie
Het klantprofiel is een belangrijk instrument om een goede offerte voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) te maken. Wij inventariseren je situatie en beoordelen je kennis- en ervaringsniveau. Op deze manier zorgen wij ervoor dat de offerte aansluit bij jouw persoonlijke omstandigheden.
3. Analyse en advies
Aan de hand van een analyse van het ingevulde klantprofiel ontvang je een schriftelijk adviesrapport.
4. Offerte(s) aanvragen
Aan de hand van het advies vragen we bij verschillende verzekeraars offertes aan. Zodra we alle offertes compleet hebben plannen we een afspraak om het advies en de offertes te bespreken.
5. AOV verzekering aanvragen
Als je een keuze hebt gemaakt gaan we de gewenste arbeidsongeschiktheidsverzekering aanvragen. Hiervoor moet een aanvraagformulier worden ingevuld en ondertekend. Vanaf het moment dat het aanvraagformulier door de verzekeraar is ontvangen is er meestal voorlopige dekking.
Daarnaast vraagt de verzekeraar om een gezondheidsverklaring. De gezondheidsverklaring kan schriftelijk of online worden geleverd, maar kan bij de meeste verzekeraar ook op afspraak telefonisch door een medisch acceptant van de verzekeraar worden afgenomen. Gezondheidsverklaringen worden door ons niet bewaard.
6. Polis opmaak
Als de verzekeraar de aanvraag heeft geaccepteerd ontvang je een polis. Aan de hand van de offerte controleren we of de polis correct is opgemaakt.
Onderhoud
Een AOV heeft onderhoud nodig. Daarom doen we gedurende de looptijd van de verzekering het volgende voor je:
- Wij verwerken mutaties ten aanzien van de verzekering en geven je advies ten aanzien van deze mutaties
- Eenmaal per twee jaar bekijken we samen met je of de verzekering nog voldoet aan je situatie en wensen
- We informeren je over belangrijke wettelijke wijzigingen en eventuele gevolgen voor je verzekering
- Als je tussentijds arbeidsongeschikt raakt vragen wij de arbeidsongeschiktheidsuitkering voor je aan
Zo ben je er zeker van dat jouw AOV verzekering ook gedurende de looptijd blijft voldoen aan je verzekeringsbehoefte.
Contactformulier
Ben je benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?
Vul dan het onderstaande formulier in en wij nemen contact met je op.
Op zaterdagen, zondagen en feestdagen zijn wij gesloten