Veelgestelde vragen2021-01-31T09:32:59+01:00

Veelgestelde vragen en antwoorden

Hoe zeg ik mijn lopende verzekeringen op?2021-04-16T13:16:41+02:00

Opzeggen lopende verzekeringen

Als je naar ons overstapt, zeggen wij voor jou de lopende verzekeringen per contractvervaldatum op en zorgen dat de ingangsdata van de nieuwe verzekeringen naadloos bij de opzegdata aansluiten zodat je niet onverzekerd bent.

Overstappen, hoe werkt dat?2021-01-31T10:03:51+01:00

Wij maken het u graag zo makkelijk mogelijk om over te stappen. U kunt dit op 2 manieren doen:

1. Telefonisch

U belt ons op telefoonnummer 0541 – 363 508.

2. E-mail

U stuurt een e-mail naar info@bonv.nl met daarin uw contactgegevens.

3. Overstapformulier

U vult het overstapformulier in. Als u dit formulier invult nemen wij contact met u op voor het maken van vrijblijvende afspraak. Na het versturen van dit formulier ontvangt u automatisch per e-mail een uitnodiging om de overeenkomst te ondertekenen. U ondertekent deze direct of u wacht totdat wij contact met u hebben opgenomen. De overeenkomst komt pas tot stand nadat u deze hebt ondertekend. Mocht u om welke reden dan ook later besluiten niet over te gaan tot ondertekening, heeft u geen enkele verplichting aan ons.

Preventie eisen, wat betekent dit voor mij?2021-04-16T13:18:44+02:00

Preventie is een belangrijk onderdeel van de lopende verzekeringen.

De nachtmerrie van iedere ondernemer: (totaal) schade binnen uw onderneming en/of aan het bedrijfspand. Gelukkig kunt jij je hiervoor verzekeren. Weet je zeker dat je goed verzekerd bent? Betaalt de verzekeraar wel alle schade uit? Een veel gehoorde klacht is dat de verzekeraar niet betaalt als er een (grote) schade is. De verzekeraar beroept zich dan op bepaalde clausules in de verzekeringsvoorwaarden.

Bonnes Verzekeringen wil dat je goed verzekerd bent, maar ook dat je zelf goed op de hoogte bent wat je hebt verzekerd en tegen welke voorwaarden. Je bent dus goed op de hoogte aan welke eisen je onderneming moet voldoen om recht te hebben op een uitkering bij schade. Je wilt continuïteit voor je bedrijf. Daarom inventariseren wij de preventie-eisen die verzekeraars stellen aan de bedrijfsvoering of het bedrijfspand.

Preventie-eisen

Alle verzekeraars stellen eisen aan de preventie die je als ondernemer moet treffen om aan de verzekeringsvoorwaarden van de verzekeraar te voldoen. Het niet voldoen aan deze preventie-eisen betekent dat de verzekeraar bij een “zachte clausule” een eventuele schade-uitkering niet volledig (een extra eigen risico) hoeft uit te keren en bij een “harde clausule” zelfs volledig mag weigeren. Het is dus van het allergrootste belang dat je onderneming helemaal voldoet aan de gestelde preventie-eisen.

Tarieven, hoe werkt het?2021-01-31T09:36:50+01:00

Via een abonnement bent u verzekerd van doorlopende dienstverlening tegen een vast tarief. Wij hanteren drie verschillende abonnementen:

1. Zakelijke verzekeringen

Optie 1 – Doorlopende dienstverlening op basis van provisie
Indien u kiest voor provisie betaalt u geen vaste abonnementskosten. De (reguliere) provisie wordt dan opgenomen in de premie.
Optie 2 – Wij ontvangen geen provisie van de verzekeraars. Als u uw bedrijfsverzekeringen bij ons onder brengt, daalt de totale premie per eerstkomende contractvervaldatum. Afhankelijk van de brancheverdeling is dit gemiddeld 20%. Het eerste jaar ontvangt u van ons een factuur voor 20% van de totale premie. De jaren daaropvolgend 10%. Per saldo bent u na het eerste jaar gemiddeld 10% goedkoper uit.

2. Particuliere verzekeringen

Optie 1 – Doorlopende dienstverlening op basis van provisie
Indien u kiest voor provisie betaalt u geen vaste abonnementskosten. De (reguliere) provisie wordt dan opgenomen in de premie.
Optie 2 – Wij ontvangen geen provisie van de verzekeringsmaatschappijen. Als u naar ons overstapt, daalt de totale premie per eerstkomende contractvervaldatum. Afhankelijk van de brancheverdeling is dit gemiddeld 20%. U ontvangt van ons jaarlijks een factuur voor 20% van de totale premie. Per saldo bent u dus niet goedkoper uit, maar u krijgt wel onze uitstekende dienstverlening.

3. Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen

Op arbeidsongeschiktheidsverzekeringen is een wettelijk provisieverbod van toepassing. Dit betekent dat geen enkele assurantietussenpersoon van een verzekeraar provisie mag ontvangen. Voor een advies arbeidsongeschiktheidsverzekering betaalt u eenmalige kosten en jaarlijkse abonnementskosten voor onderhoud. Uw financiële situatie kan veranderen. Daarom controleren we een keer per twee jaar of de verzekering nog steeds aansluit bij uw persoonlijke situatie en wensen.

Welke dekkingen zijn er voor de autoverzekering?2021-01-31T09:58:44+01:00

Er zijn drie soorten dekkingen:

  • Allrisk (Volledig Casco). – Nieuwe auto’s worden meestal Allrisk verzekerd. Een Allrisk verzekering vergoedt alle schades die door aanrijdingen zijn ontstaan, zowel bij jezelf als ook aan de tegenpartij. Ook schade door vandalisme, brand, storm en diefstal is verzekerd evenals ruitbreuk.
  • WA + (Beperkt Casco). – Auto’s die ouder zijn dan 3 jaar en jonger dan 9 jaar, worden afhankelijk van de korting die van toepassing is, veelal WA + verzekerd. Deze verzekering kent een gelijke dekking als de Allrisk verzekering met uitzondering van de schade aan de eigen auto bij een aanrijding en vandalisme. Schade aan derden bij een aanrijding is wel verzekerd.
  • WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) – In Nederland is iedereen verplicht een WA-verzekering afsluiten voor een auto. Deze verzekering vergoedt de schade die wordt aangericht aan anderen. Schade aan de eigen auto, door welke oorzaak ook, is niet gedekt. Wij helpen graag bij het kiezen van de juiste dekking.
Welke dekkingen zijn er voor de motorverzekering?2021-01-31T10:00:25+01:00

Er zijn drie soorten dekkingen:

  • Allrisk (Volledig Casco). – Nieuwe motoren worden meestal Allrisk verzekerd. Een Allrisk verzekering vergoedt alle schades die door aanrijdingen zijn ontstaan, zowel bij jezelf als ook aan de tegenpartij. Ook schade door vandalisme, brand, storm en diefstal is verzekerd evenals ruitbreuk.
  • WA + (Beperkt Casco). – Motoren die ouder zijn dan 3 jaar en jonger dan 9 jaar, worden afhankelijk van de korting die van toepassing is, veelal WA + verzekerd. Deze verzekering kent een gelijke dekking als de Allrisk verzekering met uitzondering van de schade aan de eigen motor bij een aanrijding en vandalisme. Schade aan derden bij een aanrijding is wel verzekerd.
  • WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) – In Nederland is iedereen verplicht een WA-verzekering afsluiten voor een auto. Deze verzekering vergoedt de schade die wordt aangericht aan anderen. Schade aan de eigen motor, door welke oorzaak ook, is niet gedekt. Wij helpen graag bij het kiezen van de juiste dekking.

Contact

Potskampstraat 1-5
7573 CB Oldenzaal, Overijssel
Nederland
Telefoon: 0541-363508
Tweede telefoonnummer: 06-51448480
E-mail: info@bonv.nl
URL: https://www.bonv.nl/

Gratis adviesgesprek

Openingstijden

Maandag09:00 - 17:00
Dinsdag09:00 - 17:00
Woensdag09:00 - 17:00
Donderdag09:00 - 17:00
Vrijdag09:00 - 17:00

Pakketten

verzekeringspakket
Ga naar de bovenkant