Onze werkwijze

1. Oriëntatie

Kennismakingsgesprek

Voorstellen

Kennis maken met het management en “gevoel krijgen” bij de onderneming. Activiteiten, nevenactiviteiten, werkwijze, doelgroep, internationale targeting, productieproces en doelstellingen van het bedrijf.

2. Inventarisatie

Algehele inventarisatie

Risicoinventarisatie

Het vastleggen van de financiële risico’s die de onderneming loopt. Bestuurders, aansprakelijkheid, personeel, panden, inventaris, voorraad, ondernemingsvorm, bedrijfsmiddelen, transport, bedrijfsactiviteiten en geldstromen.

3. Verzekeringen

Inventarisatie lopende verzekeringen

Inventarisatie verzekeringen

Het in kaart brengen van de lopende verzekeringen. Welke risico’s zijn wel en niet verzekerd en waarom zijn deze wel of niet verzekerd. Loopt de onderneming risico’s die een faillissement tot gevolg kunnen hebben?

4. Analyse

Inventarisatieanalyse

Analyse

Analyse van de inventarisatiegegevens. Zijn alle risico’s verzekerd? Wordt voldaan aan de preventieeisen van de verzekeraar(s)? Zijn er in de toekomst (grote) wijzigingen te verwachten?

5. Advies

Advisering

Verzekeringsadvies

Advies geven en offertes aanvragen voor de lopende risico’s. Risico’s die de continuïteit van de onderneming in gevaar kunen brengen worden verzekerd. Voor overige risico’s wordt een afweging gemaakt afhankelijk van de premiehoogte.

6. Bemiddeling

Verzekeringen afsluiten

Afsluiten

Verzekeringsbemiddeling. Het opzeggen of overnemen van lopende verzekeringen en aanvragen van nieuwe verzekeringen. Inventarisatie en controle preventie eisen en communicatie. Het provisieloos maken premies. De totale premie wordt gemiddeld 20% lager.

7. Beheer

Reguliere servicebezoeken

Servicebezoek

Beheer en nazorg verzekeringen d.m.v. servicebezoeken. De frequentie is afhankelijk van de grootte, doelstellingen en de branche van de onderneming. Centraal staan nieuwe/gewijzigde bedrijfsrisico’s, wetswijzigingen en preventie eisen.

8. Wijziging

Gewijzigde bedrijfsrisico's

Wijzigingen

U houdt ons direct op de hoogte van wijzigingen in de bedrijfsrisico’s. Wij stemmen in overleg met u, de lopende verzekeringen op de gewijzigde omstandigheden af, zodat u bij onverhoopte schade niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

9. Schade

Schadeafhandeling

Afhandelen van schades

Heeft u schade? Geen probleem, meld de schade aan ons via de website, telefonisch of per e-mail. Wij handelen deze schade vervolgens rechtstreeks voor u af met de verzekeraar en begeleiden de schade tot deze volledig is afgehandeld.

Tarieven

Neem contact op

Wij verwelkomen u binnenkort graag binnen onze groeiende groep tevreden klanten die u voor gingen en eerder vertrouwen in ons hebben gesteld. Geïnteresseerd? Vul onderstaand formulier in en wij bellen u terug voor een vrijblijvende afspraak.

Onafhankelijk adviseur

onafhankelijk adviseur